Od 25 listopada do 13 grudnia 2024 r. gminy z województwa mazowieckiego mogą składać wnioski o dofinansowanie w ramach zadania OSP-2025. Jaki jest cel programu? Celem OSP-2025 jest zapewnienie wsparcia finansowego dla gmin z budżetu Województwa Mazowieckiego. Środki te pozwolą na wyposażenie jednostek OSP w nowe samochody ratowniczo-gaśnicze, sprzęt specjalistyczny, umundurowanie wyjściowe, środki ochrony indywidualnej, środki łączności oraz niezbędne wyposażenie do utrzymania umundurowania bojowego w dobrym stanie. Jaka jest wysokość wsparcia finansowego? 1. Nowy ciężki lub średni samochód ratowniczo-gaśniczy - dofinansowanie do 150 000 zł. 2. Nowy lekki samochód ratowniczo-gaśniczy - dofinansowanie do 100 000 zł. 3. Sprzęt specjalistyczny, środki ochrony indywidualnej, umundurowanie, środki łączności, wyposażenie do utrzymania umundurowania - dofinansowanie do 50 000 zł. Maksymalne dofinansowanie nie może przekroczyć 50 % kosztów zakupu każdego rodzaju wyposażenia. Jakie są zasady zadania OSP-2025? Gmina może złożyć tylko jeden wniosek na realizację zadania dla dowolnej ilości jednostek OSP z terenu tej gminy, przy czym może to być wniosek dotyczący: dofinansowania zakupu nowych samochodów ratowniczo-gaśniczych dla dowolnej ilości jednostek OSP z terenu tej gminy, pod warunkiem, że każda z tych jednostek dysponuje kierowcą z uprawnieniami do kierowania samochodem ratowniczo – gaśniczym; lub dofinansowania zakupu sprzętu specjalistycznego i/lub środków ochrony indywidualnej strażaka i/lub umundurowania, w tym umundurowania wyjściowego i/lub środków łączności i/lub wyposażenia do utrzymania umundurowania bojowego. Jaki jest termin i sposób składania wniosków? Wnioski można składać od 25 listopada do 13 grudnia 2024 r, wyłącznie poprzez e-PUAP. Gdzie można znaleźć potrzebne pliki? Pliki można pobrać ze strony: pliki